Ільченко: Стратегія нашої політичної сили, яка спрямована на залучення лідерів громадської думки є дієвою

Ільченко: Стратегія нашої політичної сили, яка спрямована на залучення лідерів громадської думки є дієвою

Вперше на Луганщині громадяни могли впливати на формування виборчих списків

Новинавсі друкуватиДрукувати

Рибальченко: Місцеве самоврядування потребує реформ
2010-03-11 17:00:00

Рибальченко: Місцеве самоврядування потребує реформ

Головний спеціаліст регіонального секретаріату Єдиного Центру по місту Первомайську Олександр Рибальченко вважає однією з нагальних проблем місцевого самоврядування існування так званих „міст у складі міст”, взаємодії між керівними органами яких не врегульовані законодавчо.

„Зараз коли у Верховній Раді і в суспільстві точаться дискусії щодо питань про приведення у відповідність термінів перебування на посадах голів і депутатів місцевого самоврядування, Закону «Про вибори місцевих рад», часу проведення місцевих виборів, аналіз стану місцевого самоврядування відійшов на другий план. Але великою проблемою діяльності органів місцевого самоврядування в Україні є відсутність чіткого розмежування самоврядних прав різних самоврядних громад що співіснують у межах однієї адміністративної одиниці.

Яскравим прикладом наявності на території міст інших міст, є місто Первомайськ Луганської області. Так на території міста Первомайська фактично розташовано ще два міста – місто Гірське, місто Золоте та два селища – селище Нижнє та селище Тошківка. Територіальні громади цих міст та селищ мають власні самоврядні органи і обирають міських та селищних голів. Так існує Гірська, Золотівська міська ради, Нижнянська та Тошківська селищні ради та їх виконавчі комітети. Стосунки між цими радами, а головне порядок їх взаємодії з Первомайською міською радою не визначений в жодному нормативному документі. У Статуті територіальної громади міста Первомайська, жодного слова не сказано про наявність на території міста ще двох міст і селищ, не кажучи вже про визначення в цьому документі порядку взаємодії між ними. Така схема адміністративно-територіального устрою викликає дуже багато суперечностей, а іноді і небажаних конфліктів у стосунках між територіальними громадами, особливо коли це стосується формування та виконання місцевого бюджету.


Власно, чи не єдиним нормативно – правовим актом який регламентує ці стосунки є Бюджетний кодекс України, а саме ст. 88 цього закону, яка визначає «видатки що здійснюються з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення та їх об’єднань враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів». Місто Первомайськ не є  містом районним центром, а міста Гірське і Золоте, не є містами районного значення, так само, як такими не є селище Тошківка і Нижнє. Звісна річ, що схема адміністративно – територіального устрою міста Первомайська не вписується в законодавство України про місцеве самоврядування або навпаки законодавство України про місцеве самоврядування недосконале і ігнорує наявність таких міст на території держави, як м. Первомайськ, яких в Україні дуже багато.


На мою думку, на даному етапі, одним із шляхів вирішення цієї проблеми, може стати укладання адміністративних договорів між цими територіальними громадами на підставі яких, між ними, будуть чітко перерозподілені повноваження та власні бюджетні кошти. Треба чітко оговорити ці взаємовідносини у Статутах територіальних громад, а кардинальним вирішенням цієї проблеми повинно стати удосконалення Закону України «Про місцеве самоврядування в України» з урахуванням особливостей вищевказаних територіальних громад.
 

Останні новинивсі

Газета "Єдиний Центр"всі

Газета "Эдиний Центр"